Index Tam Gdzie Powstal Swiat - Czesc ITransporter 5 silnik rozrząd rozwiązanie Transport drogowy wady i zalety Transport własny Apartamenty wczasy transport międzynarodowy naczepy MEGA transport tycoon deluxe scenario Transport Tycoon Deluxe full transport z Krakowa na Lotnisko Pyrzowice Transport Tycoon Deluxe maps Transport Tycoon Deluxe for Windows download transport lotnisko Kalisz Berlin ciasta wielkanocne Nauka pywania dla dzieci - Warszawa galeria wntrza matki w sztuce samsung gry jawa darmowe mapy kartograficzne Dolnego lska
 

Tam Gdzie Powstal Swiat - Czesc I


kocur34 wrote:
(ciach)

I nadal sie nie zamkniesz w 100.000. Wartosc takiego auta wg
Eurotaxu to 120000 zl. I liczac Twoje autko za 13500 + mwst + robota
+ oplaty celne + transport + rejestracja + przeglad szybko sie do
tej kwoty zblizysz.

Jurand.

Zapominasz, z.e MWST dostaresz zwrot.
13500 * 4.4 = 59400

od lipca przepisy sie; pozmienia?y - akcyza + VAT - nie pamietam
dok?adnie ale od takiej wartos'ci celnej wychodzi ca 20000 PLN


Ale wartosc celna tego auta raczej ne bedzie na poziomie 59 kzl ;)
Zreszta - gdyby takie beje tak tanio dalo sie sprowadzac, to bylby ich na
rynku ogromny wybór. A od 10 wydan w Gieldzie Samochodowej z roku 99 BMW
740d... po prostu NIE MA ANI JEDNEJ SZTUKI. Jest rocznik 2000 za... 180.000
zl.

Jurand.

j@friko6.onet.pl (J.F.) napisał:

Hm - a mozesz podac przepis ?


Rozp. R.M. w sprawie trybu legitymowania, zatrzymywania osób,
dokonywania kontroli osobistej oraz przeglądania bagaży i sprawdzania
ładunku przez policjantów. (Dz. U. Nr 90 z 1990 r. z pózn. zmianami)
Oto cytat:
"§ 1. Policjanci w toku wykonywania czynnosci operacyjno -
rozpoznawczych [..], podejmowanych w celu [..] wykrywania przestępstw
i wykroczeń [..] mają prawo do [..] przegladania zawartosci bagaży
[..] w srodkach transportu lądowego[..], w razie istnienia
uzasadnionego podejrzenia popełnienia czynu zabronionego pod grozbą
kary.

a gdziez ten ladunek jest jak nie w bagazniku.


Na marginesie: bagaznik sluzy do przewozenia bagazu, NIE ladunku !
W razie watpliwosci sprawdz w PoRD definicje sam. ciężarowego.

Artur Golański

Czy to jest prostsze czy trudniejsze niż kupno używanego?
Kupuję nowe auto w salonie. Czy moge przyjechać do Polski z
z samą niemiecką fakturą, zarejestrować bez badania to auto
i ubezpieczyć a potem pojechać po nie z polskimi numerami i
ubezpieczeniem?
Chodzi mi o to by uniknąć kosztów rejestracji i
ubezpieczenia w Niemczech ale również transportu auta na
lawecie.
Gdzie mogę szukać przepisów które to regulują?

"darekmysliwiec.biz" napisał(a):

Oferta oprogramowania TachoScan

ANALIZATOR TARCZ TACHOGRAFÓW

            Pragniemy przedstawić Państwu zestaw do analizy tarcz
tachografów TachoScan. Program został opracowany dla wszystkich
przedsiębiorstw, które zgodnie z obowiązującymi przepisami są zobowiązane do
stosowania zapisu stanu pracy kierowcy wykonującego transport drogowy przy
pomocy urządzenia rejestrującego - tachografu.

            Program został zaprojektowany również do zastosowania przez
Inspekcję Transportu Drogowego oraz Policję - organów uprawnionych do
kontroli wykresówek.

Ile kosztuje taki program?


Witam
Przede wszystkim to budynek od granicy działki powinno dzielic 4m.
Wg Dz. U. 43 z roku 1999 szerokośc w liniach rozgraniczajacych drogi klas
najnizszych (L i D) jest 15 m W zwiazku z tym od drogi (szer. 3.5m) do
granicy pasa drogowego powinno byc około 6m (5,75m). Czyli: 4m+6m=10m od
krawedzi drogi do budynku. Droga jednak nie musi znajdowac sie symetrycznie
w swoim pasie ;D.
I chyba tylko ta odleglośc 4m od granicy działki  jest obowiazujaca -
wynikająca z Prawa Budowlanego.
Samą odległośc budynek - droga - nie spotkałem się z czymś takim, chociaż
bardzo żałuję, bo troszkę łatwiej byłoby projektowac;) (nie mówię, że nie
ma, ja jednak nie spotkałem się z takim przepisem).

Pozdrawiam


Witam!
przegladalem troche starsze watki ale nie znalazlem informacji w jakiej
ustawie, normie etc. jest okreslona minimalna odleglosc budynku od drogi.
sytuacja jest taka, ze kiedys obok budynku (jakies 1,5m) przebiegala droga
gruntowa, ktora teraz utwardzona asfaltem i dopuszczono ruch do 3,5 tony
oraz
transport materialow budowlanych. ciezarowki uszkodzily juz ogrodzenie,
balkon i powoduja pekanie fundamentow (potwierdzone ekspertyza budowlana).
chodzi mi o akt ktor normuje odleglosc budynku od drogi.
dzieki i pozdrawiam
Daniel

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -
http://www.gazeta.pl/usenet/



| Zaspakajanie potrzeb, a zapewnienie potrzeb to nie jedno i to samo.
| Gmina ma obowiązek zaspakajania potrzeb w miare posiadanych mozliwości.
a
| zapewnienie to obowiązek bezwarunkowy. Musi zapewnić.

| Pozdrowienia
| Michał

Dziękuję za objaśnienie, nie zwróciłem na to uwagi. Niemniej: czy  zadanie
zaspokojenia potrzeby lokalnego transportu zbiorowego ma charakter
obowiązkowy? Będę wdzięczny za odpowiedź.
Piotr.

PS.
Przepraszam za post bez treści, outlook ....


Przepis stanowi, iz do zadań własnych (czyli nie bezwzględnie
obowiązujących) należy zaspokajanie potrzeb w zakresie transportu
zbiorowego).
I tutaj masz odpowiedź, że nie jest to zadanie obowiązkowe. Gmina może lecz
nie musi.

Pzdr.
Michał

co do naciągaczy
Ponieważ szukam ofert pracy wakacyjnej, mam okazję przekonać się ilu
naciągaczy mamy w naszym pięknym kraju,
W efekcie jade na własną ręke, ale chętnie podzielę sie moimi spostrzeżeniami.

Unikajcie ofert, które:
-proponują mnóstwo ofer dla pracowników niewykwalifikowanych i nie wymagają
żadnej znajomości języków,
-pobierają opłaty zwykle (500-600zł) zwyle dodają że to tylko część
tygodniówki,Piszą też: Po pierwsze to nie są koszty tylko
inwestycja, którą się ponosi, aby potem zwróciła się, tak jak w każdym
biznesie trzeba najpierw zainwestować aby potem czerpać zyski.

-w Londynie ktoś was odbierze z Lotniska i jakieś pieniążki agencji w WB za
pośrednictwo jak piszą np " za pomoc w zakwaterowaniu", czy transport,
a dokłądnie brzmi to tak :Reszta opłat jest uzależniona od firm i instytucji,
które z nami
współpracują płatne w Angli , zależne także od detali związanych z daną
pracą.

-nie ufajcie ofertom od zaraz, rekrutacja trwa a dokumenty muszą dotrzeć do
pracodawcy,
-często dodają, że to nie pośrednictwo, więc nie łamią przepisów o zwalczaniu
bezrobocia ps. czytaj nie mają pozwolenia na pośrednictwo a co za tym idzie
pobierania opłat"

Gość portalu: zaz napisał(a):

> Kłamiesz muszą miec świadectwo niekaralności i znać topografie miasta bez
tego
> ani rusz

Ciekawe co piszesz, najpierw zadaj sobie trochę trudu i zapoznaj się z ustawą o
transporcie drogowym ( Dz. U. Nr 204 z 2004 r. poz. 2088 ), a potem się
wypowiadaj.

Osoby, które wykonują taki przewóz nie muszą spełaniać warunków takich jak
potencjalni taksówkarze ( zdany egzamin z topografii miasta i przepisów,
niekaralność itp. ). Są zatrudniani w korporacjach, bo licencje taksówkowe są
limitowane przez Radę Warszawy ( w 2006 i 2007 r. nie wydano żadnej nowej
licencji, a osoby posiadające promesy otrzymywały numery w "spadku" po
taksówkarzach likwidujących działalność, bdź takich którym licencje cofnięto ),
a korporacje wykorzystują lukę w ww. ustawie by sobie zarobić.

Jest to oszustwo wobec klienta, który zamawia taksówkę, a otrzymuje coś innego.

Pisałam maila do Kolei Mazowieckich i uzyskałam taką odpowiedź:

"W odpowiedzi na Pani e-mail uprzejmie informuję, że na podstawie ustawy z dnia
20 czerwca 1992r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego
transportu zbiorowego

(Dz. U. z 2002 r. Nr 175, poz. 1440 późn. zm.) uprawnienia do przejazdów na
podstawie biletów jednorazowych (wyłącznie w pociągach osobowych) oraz na
podstawie biletów okresowych miesięcznych imiennych z ulgą 37% przysługują:

1) nauczycielom szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadpodstawowych i
ponadgimnazjalnych – publicznych lub niepublicznych o uprawnieniach szkół
publicznych,

2) nauczycielom akademickim.

Niestety, ww. ustawa nie obejmuje nauczycieli przedszkoli. Zatem mimo posiadania
legitymacji nauczyciela, nie posiada Pani uprawnień do ulgowych przejazdów
pociągami KM.



Pozdrawiam

Barbara Filip

"Koleje Mazowieckie-KM" sp. z o.o.

Wydział Przepisów i Taryf

Więc jak to jest naprawdę? Czemu zostaliśmy pominięci w tej ustawie? Często
jeżdżę pociągami i liczyłam na tą zniżkę

Dziekuje za linki
Poczytam przepisy i zobacze co dalej. Z wybraniem sie do lokalnego
konserwatora zabytkow nie jest tak latwo, bo mieszkam w Australii ;oD Mam w
zwiazku z tym niezla "zagwozdke" z transportem i jego kosztem, gdyby udalo mi
sie dostac zgode na wywoz.

Pozdrawiam
Luiza-w-Ogrodzie

><((((º>`·.¸¸.·Â´¯`·...¸><((((º>¸.
.·Â´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·Â´¯`·.¸.·Â´¯`·...¸><((((º>

Nie płacisz dwa razy za to samo!
Korzystając z kablówki płacisz prywatnej firmie za dostarczenie ci sygnału
radiowego do odbiornika.

natomiast: w rozumieniu ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo pocztowe (Dz.
U. Nr 130, poz. 1188, z późn. zm. )

"Każdy posiadacz sprawnego odbiornika radiofonicznego czy odbiornika
telewizyjnego zobowiązany jest do jego rejestracji w ciągu 14 dni od wejścia w
ich posiadanie i regularnego wnoszenia opłat abonamentowych. Obowiązek taki
wynika z Ustawy z dnia 21 kwietnia 2005 roku o opłatach abonamentowych oraz
Rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 25 września 2007 roku w sprawie
warunków i trybu rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych."

Jeśli zarejestrowałeś odbiornik i go nie wyrejestrowałeś, to płacić musisz. Nie
jest to opłata za odbieranie programu, ale za samo POSIADANIE odbiornika,
nadającego się do tego. Tak stanowią przepisy.

Więcej - ww2.tvp.pl/3386,20041215167098.strona - wyjaśniono różnice
pomiędzy kablówką i abonamentem, a także
www.poczta-polska.pl/Uslugi/?U=DlaCiebie&DC=Finanse&F=RTV

Oddaj królika do bagażnika
sama wielokrotnie korzystałam z transportu PKS na trasie Poznań- Zambrów u Białostockiego przewoźnika, w tym roku nie będę, moja Czarna pojedzie ze mną samochodem. Nigdy nie zetknęłam się z problemami- 10 godzin jazdy!, ale przepis to przepis, bzdurny oczywiście, dlatego mam nadzieję, że do Wielkanocy zostanie zniesiony

"§ 4. 1. W zakresie dokumentów wydanych na podstawie przepisów
rozporządzenia Ministrów Transportu Drogowego i Lotniczego oraz Obrony
Narodowej z dnia 15 grudnia 1953 r. w sprawie zmiany rozporządzenia z dnia
27 października 1937 r. o ruchu pojazdów mechanicznych na drogach
publicznych (Dz. U. z 1954 r. Nr 3, poz. 6) wymienia się:
[ciach]

2. W zakresie dokumentów wydanych na podstawie przepisów rozporządzenia
Ministrów Komunikacji i Spraw Wewnętrznych z dnia 1 października 1962 r. w
sprawie ruchu na drogach publicznych (Dz. U. Nr 61, poz. 295) wymienia się:
[ciach]

3. W zakresie dokumentów wydanych na podstawie przepisów rozporządzenia
Ministrów Komunikacji i Spraw Wewnętrznych z dnia 20 lipca 1968 r. w sprawie
ruchu na drogach publicznych (Dz. U. Nr 27, poz. 183, z 1972 r. Nr 55, poz.
382 i z 1974 r. Nr 23, poz. 140) dotychczasowe prawa jazdy wymienia się
zgodnie z posiadaną kategorią, z tym że:
[ciach]

4. W zakresie dokumentów wydanych na podstawie przepisów ustawy z dnia 1
lutego 1983 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 1992 r. Nr [ciach]

§ 6. Ustala się następujące terminy wymiany dokumentów, o których mowa w §
4:
 1) wymienionych w § 4 ust. 1 i 2 - od dnia 1 lipca 2000 r. do dnia 30
czerwca 2001 r.,
 2) (6) wymienionych w § 4 ust. 3 - od dnia 1 sierpnia 2000 r. do dnia 31
grudnia 2002 r.,
 3) wymienionych w § 4 ust. 4:
a) (7) wydanych w okresie od dnia 1 stycznia 1984 r. do dnia 30 kwietnia
1993 r. - od dnia 1 sierpnia 2000 r. do dnia 31 grudnia 2004 r.,
b) (8) wydanych w okresie od dnia 1 maja 1993 r. do dnia 30 czerwca 1999
r. - od dnia 1 sierpnia 2000 r. do dnia 30 czerwca 2006 r.,
c) (9) wydanych po dniu 1 lipca 1999 r. - od dnia 1 sierpnia 2000 r. do dnia
30 czerwca 2006 r.,
z zastrzeżeniem § 8 ust. 1,
 4) wymienionych w § 4 ust. 5 - od dnia 1 lipca 2000 r. do dnia 30 czerwca
2001 r.

§ 7. Dokumenty, o których mowa w § 1, tracą ważność po upływie terminów
ustalonych do ich wymiany.
§ 8. 1. Świadectwa kwalifikacji wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia
1 lutego 1983 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 1992 r. Nr 11, poz. 41 i
Nr 26, poz. 114 oraz z 1995 r. Nr 104, poz. 515) wymienia się w okresie od
dnia 1 lipca 2000 r. do dnia 31 grudnia 2001 r.
2. Świadectwa kwalifikacji, o których mowa w ust. 1, tracą ważność po
upływie terminu ustalonego do ich wymiany."