Index Tam Gdzie Powstal Swiat - Czesc ITranslator francusko-francuski translator niemiecko polski techniczny Translator stron rosyjsko polski translator online pl -fr Translator on line niemiecko polski Translator hiszpańsko polski on line Translator Słownik polsko angielski Translator Italian Polish online Translator online język rosyjski Translud Nowy Dwór Mazowiecki ActiveX Programming Tasma rzep rzeszow weather bureau hhp://foto .plus.pl z spolszczenia do Football Manager 2007 Lost HDTV
 

Tam Gdzie Powstal Swiat - Czesc I

On Mon, 1 Jul 2002 21:55:23 +0200, "PeterC" <pe@e-legionowo.pl
wrote:


informacje na stronie pochodzą w Gazety Miejscowej i oficjalnego rozkładu
jazdy dostarczonego przez firmę Translud, za nieprawidłowości nie biorę
żadnej odpowiedzialności :)))
hehe ciesze się że ogólnie jest OK


No to możesz poprawić: kursu z Legionowa o 9.37 _na pewno_ nie ma. Po
raz kolejny dziś to sprawdziłem. Po kursie 9.23 przyjeżdża dopiero
9.53. I warto dodać że ostatni kurs z Warszawy o 23.20 startuje o
23.15 z E. Plater naprzeciwko sklepu meblowego "Emilka". Zwykle czeka
tam już co najmniej pół godziny przed odjazdem.

Zdrówko

Pawel Gontarek napisal:

| Jeśli chodzi o ceny i zasięg to  kiedyś do Jabłonny chodził dodatkowo
| autobus ale go przedłużyli do OS.MŁODYCH (chodzi mi o 801) i teraz już nie
| jest tak cacy.

On jezdzi z Chotomowa a nie z Osiedla Mlodych.


Proponuje przeczytac rozklad jazdy - Pawel ma racje.
A do Chotomowa jezdzil dawno temu 806 (jezdzil na trasie Jablonna,
Warszawska, Sobieskiego, KOsciuszki, Chotomow), dzis do Chotomowa jezdza
Transludy a nie 801 :-))))
Trasa 801 - Zeran, Modlinska, Jablonna, Warszawska, Sobieskiego, Krakowska,
PKP Legionowo-Przystanek, Jagiellonska, Parkowa, Prymasa Wyszynskiego, Al.
Legionow, Cynkowa, Suwalna, Os. Mlodych.

Nie denerwuj sie tylko.
Tomek

gminni nieudacznicy
Kiedy pojawiły się ogłoszenia o planowanym zawieszeniu linii 723, 801
zadzwoniłem do Legionowa. Powiedziano mi, że zrobią wszystko, by do
tego nie dopuścić. I nie dopuścili. Za to w Jabłonnie po raz kolejny
wójt zawalił sprawę. Najpierw wpuścił Kaufland, który zdezorganizował
komunikację przy głównym skrzyżowaniu. Mimo protestów sklepikarzy
i mieszkańców (odcięto dojazd do ulicy Królewskiej), wójt uznał, że
nie ma problemu. Teraz znowu zaspał i nic go nie usprawiedliwia.
Od tego jest, żeby wynegocjować warunki korzystne dla mieszkańców.
Mój syn wraca 801 ze szkoły w Warszawie, ma kartę miejską.
Teraz będę musiał przepłacać i zdać się na Translud, który kursuje wg sobie
wiadomego rozkładu jazdy.

Marta, masz na stronie PPKS calutki rozkład jazdy, w miarę regularnie uaktualniany, z wyodrębnionymi tabliczkami przystankowymi.

www.ppksndm.aplus.pl/
Autobusy też - w miarę regularnie i na czas. <rotfl>
Zanim dzieci będą musiały dojeżdzac do szkoły, to n apewno busiki będą jeździć i translud sie rozbuduje.....

Ech, pomarzyć dobra rzecz <lol>

heh ... odnosnie doplat do ZTM:
1. zażyczyli sobie dopłat za przedłużenie w nocy lini z bukowa do Legionowa
2. także za przedłużenie lini 723

w obu przypadkach z tego co sie orientuję były to zawrotne kwoty.
ad 1. funkcjonowaly autobusy Translud za które doplacał UM, zostały
zlikwidowane z powodu małej ilości chętnych 1-5 osób co godzinę.
ad 2. nie jeżdżę osobiście 723 ale widzę co się dzieje w autobusach i na
przystankach w godzinach szczytu i nie tylko, chyba trzeba byc straszliwym
optymistą żeby myśleć że 723 do Piasków jest dobrym rozwiązaniem.

linię alternatywną zaproponował L-BUS przez Bukowiec, Michałow do Wawy.
NIestety mimo podobno wszelkich przygotowan koordynator warszawski d/s ustalen
tras komunikacji nie wydal jeszcze zgody?:(

co do niepewności jazd L-BUS i Z-BUS to rozkłady jazdy podobno aktualne
dostepne są jak zwykle na www.e-legionowo.pl/komunikacja.php

PR

jangofett3 napisał:

> No to jezeli jestescie lepsi, to postawcie te strone u siebie. No problem :-)
> Nikt nie ma monopolu na wyłączność.
>
> Tylko niech to nie skończy się tylko na gadaniu...
rety jak mnie to wkurza, przez prawie dwa lata prowadzilem jeden z pierwszych
niezależnych serwisów Wirtualne Legionowo wiec moze przestan zarzucac ze nic sie
nie robi tylko krytykuje, gdybys troche zamknal dume w kieszeni i zauwazyl ze
doradzalem juz 2-3 raz co powinienes poprawic i za czym sie rozejrzec.
Zaczynając prowadzić serwis zrobiłem go tak jak umiałem, wyglądało nieciekawie
ale chociaż jednego czego nie można było temu zarzucić to braku informacji,
Pierwsza informacja poszła dopiero gdy na stronie byl kompletny teleadresownik
instytucji publicznych, urzedow, szkol, rozkładów jazdy mza, pkp, transluda,
pks, a nawet była zeskanowana mapa (tak wiem copyright) ale dzieki mojemu
znajomemu mapa byla podzielona na 16 kwadratów i w ramach tego byla zrobiona
wyszukiwarka ulic, do tego zaproszenia i informacje z tego co siedzialo i bedzie
dzialo w kulturze i sporcie aktualizowane 1-2 razy w tygodniu.
Chciales wiedziec czego ludzie oczekuja zobaczyc na twojej stronie, no to masz
odpowiedz.
Serwis padl z powodu czasowego "wyemigrowania" do Wawy za praca, a takze z
powodu braku świeżych informacji o tym co sie dzieje w Legionowie, a nie moglem
znalezc osoby chetnej wspolpracowac lub pociagnac to dalej. Wiec zycze tego
samego zapalu co ja mialem i na poczatku moj kolega (uklony z podziekowaniami w
kierunku kubah1) a duzo lepszego konca.

Dzięki za informacje. Czy orientujesz się, jak mogę zdobyć rozkład
jazdy tych autobusów, bądź też telefon kontaktowy do firmy?
Chciałabym jechac z Legionowa autobusem ok 8-ej (kiedy to do
Warszawskiej dojeżdża mój 731)

> Chyba najwięcej "prywatnych " autobusów , które jadą przez
Legionowo zatrzymuje
> się ( jeżeli w ogóle się zatrzymują w Legionowie ) na Ul
Warszawskiej róg Sobi
> eskiego.
> Ja polecam autobus np. z Popowa lub z Nasielska , ok godziny 7:30
jest ich kil
> ka, zależy od dnia.
> Są bardzo czyste w środku , jest bardzo ciepło , cena
konkurencyjna , bo po 4 z
> ł.
> Do TransLuda już nie wsiadam.

Swietnie .. podsumujmy.
Wprowadzalismy sie na zadupie, majac nadzieje i obietnice developera, ze bedzie
tu komunikacja (zainteresowanym jestem w stanie przedstawic odpowiednie oferty
developera, ktore w owczesnym czasie stanowily oferte handlowa - rok 2001!)

Bukowiec nadal zadupiem pozostanie - do PKP daleko, zreszta kiedys sprobowalam
dostac sie do pociagu z wozkiem dzieciecym. Poelcam zagorzalym fanom tego
sposobu podrozowania - przeniesc wozek an gore po schodkach, po czym na dol.
Jchalam o takiej porze, kiedy nikogo an peronie nie bylo.. Tak wiec wozek 14 kg
+ dziecko.. mila perspektywa.

Autobusy 801 nie jezdza w dni wolen od pracy. Musimy dygac do Warszawskiej...
Zajefajnie. nie iwem jak wy, ale ja ze wzgledu an male dzieco i jednak za duza
odleglosc rozwiazuje to tak, ze parkuje na Warszawskiej, tam przesiadam sie w
autobus..
Aha - wozka glebokiego nie wsadzi sie we wszelkie L-Busy, Transludy itp. Prosze
o tym pamietac, tak wiec matka z dzieckiem jest prakwie uziemniona w Legionowie.

Bukowiec nadal jest zapomniany przez swiat. Nie ma tu sklepow, a dojazd do
centrum jest miejskim dylizansem. Oplaty drozsze jakw stolicy!!! Porazka.
Rozklad jazdy straszny.. Jezdza w ogole prawei jak widmo.


I to tyle.
Rozumiem.
Niektorzy tesknia do ulicy wybrukowanej.
Prosze bardzo. Wybrukowali wlasnie Nowy Swiat w Warszawie.


Translud ma rozklad jazdy: w dni powszednie co 15 minut od pelnej godziny; w
dni wolne co 40 minut; a z warszawy wieczorem co 20 - ostatni do chotomowa jest
o 22:00, ale lepiej byc piec minut wczesniej; lubie ten kurs, bo wtedy pan
kierowca odwozi mnie pod dom, poniewaz stacja bazowa jest blisko mnie:)))

Chyba coś w tym jest skoro wszędzie w okolicach Warszawy jeździ MZK, a my z
Pruszkowa mamy do wyboru PKP-WKD albo Wnuk-a. Popatrzmy chociaż na Legionowo,
jest o wiele bardziej oddalone od W-wy, a jeździ tam i PKP, i MZK i Translud.
Ja rozumiem że "KTOŚ"??? ma interes w tym żeby nie dopuścić MZK, a WKD jest
wygodna i szybka, ale niestety dostaję zawału gdy wiem, że moje córki muszą
schodzić tym ohydnym i niebezpiecznym zejściem na perony na Ochocie.
Pomijając koszty przejazdu Wnuk-iem 4 zł, przystanki widma i rozkład jazdy,
który nijak się ma do rzeczywistości.

Translud kursuje wg powszechnie znanego rozkładu jazdy a nie wg "sobie
wiadomego rozkładu jazdy"! Polecam www.translud.pl

Rozklad Transluda na WAP
Wrzucilismy na WAP prosciutki rozklad jazdy Transluda relacji Warszawa -
Legionowo i Legionowo - Warszawa
Moze komus sie przyda, gdy bedzie biegal po miescie...

Adres: www.legionowo.com.pl/wap

Nocne połączenie kolejowe
Problem nocnych powrotów z Warszawy stanowi dla wszystkich mieszkańców problem
oczywisty, pytanie tylko jak go rozwiązać?
w Historii Legionowa Pojawiały się różne koncepcje:
-Uruchomione zostały 2 linie prywatne Translud i Lech Trans z Bukowa
-Radna Agata Zaklika myślała o tym samym połączeniu między Bukowem a Legionowem
-pojawiały się propozcycje przedłużenia nocnego autobusu linii 609 do
Legionowa, ale ZTM ani myśli wysyłać jakielkolwiek linii nocnej poza granice
miasta.

Społeczna Rada Pasażerów próbowała forsować koncepcję nocnego połączenia na
bazie linii wewnętrznej Miejskich Zakładów Autobusowych (tzw. "Ekstra
Chotomów"), ale niestety koncpcja ta legła w gruzach ze względu na problemy
prawne, i pomimo początkowych zapewnień MZA że są bliskie porozumienia z
legionowskim UM (byłem pewien że ta linia zostanie uruchomiona na dniach,
dlatego pojawiła się obietnica że takie połączenie powstanie) niestety nic z
tego nie wyszło.
Dlatego Społeczna Rada Pasażerów wystąpiła z pismem do lokalnych władz(UM, UP)
o poparcie dla następującej inicjatywy:
Wystąpienie do PKP o wprowadzenie do nabliższego rozkładu jazdy zatrzymania
pociągu pospiesznego,który obecnie jest pociągiem "przelotowym" . Odjazd
Pociągu nr 35503/38203 z Dw. Centralnego o godz. 0:20, a więc spełniona będzie
koordynacja z miejskimi liniami nocnymi, które zjeżdżają się na pętlę przy Dw.
Centralnym ok. 07 minut po 24. (jest czas na doście na peron i kupienie biletu
w kasie) Dodatkowo pociąg zatrzymuje się na stacjach W-wa ZAchodnia oraz
Wschodnia a więc jest tu możliwość dojazdu praktycznie z każdego miejsca w
Warszawie za pomocą jednego połączenia. Cena biletu: 10 zł Normalny. Przyjazd
około 1.08 na dworzec w Legionowie.
Dla władz miasta jest to rozwiązanie najtańsze bo darmowe. Szkoda tylko, że
w/w pociąg jest jedynym (na 3 przelotowe) pociągiem całorocznym.
Powyższe rozwiązanie może zostać wprowadzone w życie już od. października a
najdalej w grudniu.

czy jakiś autobus ZTM albo translud zatrzymuje się
na Sobieskiego przy blaszaku????????
sprawdziłam rozkład jazdy 801, 723 i 731 i jestem w szoku, muszę
doginać na Siwińskiego lub Warszawską!!????


Czy urzędnicy "chrzanią" czy dziennikarze upraszczają - nie ma znaczenia.
Dobrze, że chociaż mają świadomość istnienia czegoś, czym mogą się
podeprzeć. :)


I tak i nie. Ogólnie się zgadzam, ale urzędnikowi takich bzdetów gadać nie
wypada. To tak, jakby minister transportu udzielił wypowiedzi, że jego
zdaniem kierowcy pociągów mało zarabiają.


Nie widzę nic dziwnego. W Pomorskim istnieją przewoźnicy regularni
spełniający te warunki od samego początku istnienia danej linii,


No oczywiście dziwne nie jest to, że istnieja, ale to, że są tak rzadkim
wyjątkiem.


część
przewoźników tradycyjnych stopniowo się przystosowuje. Kontrola ITD
byłaby w
porządku, bo zmusiłaby przewoźników do wydatku o naprawdę niwielkiej
wartości, a znacznie ułatwiającego życie pasażerom.


O to mi właśnie chodzi. Bo samej mentalności tych firemek (i PKS-ów) raczej
nie zmienisz.


| Firanki w autobusie nie wykonującym komunikacji miejskiej - jeszcze
| lepsze.
| (...)
? Ale o co chodzi? Nie jest to przestrzegane (z opcją rolet)?


W tym miejscu trzeba by najpierw powiedzieć, że powołane rozporządzenie to
typowy bubel prawny. Bo występują w nim określenia typu "autobus regularnej
komunikacji publicznej" (§ 21), "autobus miejski używany w komunikacji
miejskiej i podmiejskiej" (§ 18 ust. 2) oraz "regularna miejska komunikacja
publiczna" (§ 18 ust. 1). Takie pojęcia nigdzie nie zostały zdefiniowane,
co prowadzi do dowolności interpretacji, a przecież Ustawa o transporcie
drogowym wyodrębnia jedynie z przewozów regularnych komunikację miejską.
Ale to typowe w tym kraju, że kilka aktów prawnych, które teoretycznie
powinny ze sobą współgrać, używa zupełnie odmiennego nazewnictwa (Prawo
przewozowe mówi jeszcze o komunikacji powiatowej i wojewódzkiej - porażka).
Ja już pomijam analizę tych sformułowań, typu czy może być niepubliczna
komunikacja miejska (cokolwiek by to nie znaczyło).
Ale teraz w rozumieniu Ustawy o transporcie drogowym każdy przewóz
regularny wykraczający poza granice jednej gminy nie jest komunikacją
miejską, o ile gminy te nie porozumiały się w celu wspólnej organizacji
tego przewozu. Z tego wynikałoby, że komunikacją miejską nie jest prawie
żadna linia PKS-u, różne Transludy, Expressy Piaseczno, linie
hipermarketowe itd. (nota bene: to wszystko powinno mieć winietki).
Pojawia się więc istotne pytanie: czy muszą mieć firanki, koła zapasowe i
bagażniki (w większości nie mają). I okazuje się, że nijak nie zdefiniujemy
"komunikacji podmiejskiej", o której mowa w tym cudownym zarządzeniu.


Sporo takich pojazdów jest na terenach pozbawionych jakiejkolwiek innej
komunikacji publicznej. Kilkunastu przewoźników, których znam zaczynało
od
osobówek, by potem przejść na autobusy (dla MJ: definicja legalna
autobusu to
pojazd służący do przewozu więcej niż 9 osób). Obecnie w Pomorskim
przewoźnicy obsługujący linie regularne osobówkami to kilka firm na
Gdańsk -
Pruszcz Gdański, okolica Pruszcza Gdańskiego, Boguś-Bus Lębork, Piotr
Rott
Puck (półlegalnie:) - tylko w sezonie), przewoźnik obsługujący linię
Puck-
Pogórze Transportem. Zdarza się to też PKSowi Gdańsk (półlegalnie).
Generalnie urzędnicy w starostwach nie zawsze zwracają jeszcze uwagi na
to,
czy mały samochód to bus czy osobówka i te drugie bywają wpisywane do
obsługi
zmienianych czy nowych zezwoleń.


To mi przypomina kwestię tele-busów. W niektórych miastach niemieckich
jeśli zadzwonisz po Taxi-busa (np. O19 pod DĂźsseldorfem), wykona on pełny
kurs zgodnie z rozkładem jazdy. Czyli wydaje się to zupełną głupotą, bo
zamiast pojechać jak taksówka - tylko na "Twoje" przystanki, spali o wiele
więcej paliwa na cały kurs, spali o wiele więcej niż taksówka (bo to
autobus) i zapłacisz dużo mniej niż za taksówkę.

I teraz pytanie - a dlaczego komuś zależało, żeby wprowadzić taki zapis w
ustawie? Przecież jest wiele kursów w komunikacji miejskiej, które bardziej
by się opłaciło wykonać polonezem...