Index Tam Gdzie Powstal Swiat - Czesc ITranslator francusko-francuski translator niemiecko polski techniczny Translator stron rosyjsko polski translator online pl -fr Translator on line niemiecko polski Translator hiszpańsko polski on line Translator Słownik polsko angielski Translator Italian Polish online Translator online język rosyjski Translud Nowy Dwór Mazowiecki
  • prison break 2x22 napisy download
  • program do przerabiania zdjec fryzur
  • mistrzostwa swiata strongman
  • >Gdy na drodze za zakrtem przeznaczenie spotak mnie...
  •  

    Tam Gdzie Powstal Swiat - Czesc I

    On Mon, 1 Jul 2002 21:55:23 +0200, "PeterC" <pe@e-legionowo.pl
    wrote:


    informacje na stronie pochodzą w Gazety Miejscowej i oficjalnego rozkładu
    jazdy dostarczonego przez firmę Translud, za nieprawidłowości nie biorę
    żadnej odpowiedzialności :)))
    hehe ciesze się że ogólnie jest OK


    No to możesz poprawić: kursu z Legionowa o 9.37 _na pewno_ nie ma. Po
    raz kolejny dziś to sprawdziłem. Po kursie 9.23 przyjeżdża dopiero
    9.53. I warto dodać że ostatni kurs z Warszawy o 23.20 startuje o
    23.15 z E. Plater naprzeciwko sklepu meblowego "Emilka". Zwykle czeka
    tam już co najmniej pół godziny przed odjazdem.

    Zdrówko

    Pawel Gontarek napisal:

    | Jeśli chodzi o ceny i zasięg to  kiedyś do Jabłonny chodził dodatkowo
    | autobus ale go przedłużyli do OS.MŁODYCH (chodzi mi o 801) i teraz już nie
    | jest tak cacy.

    On jezdzi z Chotomowa a nie z Osiedla Mlodych.


    Proponuje przeczytac rozklad jazdy - Pawel ma racje.
    A do Chotomowa jezdzil dawno temu 806 (jezdzil na trasie Jablonna,
    Warszawska, Sobieskiego, KOsciuszki, Chotomow), dzis do Chotomowa jezdza
    Transludy a nie 801 :-))))
    Trasa 801 - Zeran, Modlinska, Jablonna, Warszawska, Sobieskiego, Krakowska,
    PKP Legionowo-Przystanek, Jagiellonska, Parkowa, Prymasa Wyszynskiego, Al.
    Legionow, Cynkowa, Suwalna, Os. Mlodych.

    Nie denerwuj sie tylko.
    Tomek

    gminni nieudacznicy
    Kiedy pojawiły się ogłoszenia o planowanym zawieszeniu linii 723, 801
    zadzwoniłem do Legionowa. Powiedziano mi, że zrobią wszystko, by do
    tego nie dopuścić. I nie dopuścili. Za to w Jabłonnie po raz kolejny
    wójt zawalił sprawę. Najpierw wpuścił Kaufland, który zdezorganizował
    komunikację przy głównym skrzyżowaniu. Mimo protestów sklepikarzy
    i mieszkańców (odcięto dojazd do ulicy Królewskiej), wójt uznał, że
    nie ma problemu. Teraz znowu zaspał i nic go nie usprawiedliwia.
    Od tego jest, żeby wynegocjować warunki korzystne dla mieszkańców.
    Mój syn wraca 801 ze szkoły w Warszawie, ma kartę miejską.
    Teraz będę musiał przepłacać i zdać się na Translud, który kursuje wg sobie
    wiadomego rozkładu jazdy.

    Marta, masz na stronie PPKS calutki rozkład jazdy, w miarę regularnie uaktualniany, z wyodrębnionymi tabliczkami przystankowymi.

    www.ppksndm.aplus.pl/
    Autobusy też - w miarę regularnie i na czas. <rotfl>
    Zanim dzieci będą musiały dojeżdzac do szkoły, to n apewno busiki będą jeździć i translud sie rozbuduje.....

    Ech, pomarzyć dobra rzecz <lol>

    heh ... odnosnie doplat do ZTM:
    1. zażyczyli sobie dopłat za przedłużenie w nocy lini z bukowa do Legionowa
    2. także za przedłużenie lini 723

    w obu przypadkach z tego co sie orientuję były to zawrotne kwoty.
    ad 1. funkcjonowaly autobusy Translud za które doplacał UM, zostały
    zlikwidowane z powodu małej ilości chętnych 1-5 osób co godzinę.
    ad 2. nie jeżdżę osobiście 723 ale widzę co się dzieje w autobusach i na
    przystankach w godzinach szczytu i nie tylko, chyba trzeba byc straszliwym
    optymistą żeby myśleć że 723 do Piasków jest dobrym rozwiązaniem.

    linię alternatywną zaproponował L-BUS przez Bukowiec, Michałow do Wawy.
    NIestety mimo podobno wszelkich przygotowan koordynator warszawski d/s ustalen
    tras komunikacji nie wydal jeszcze zgody?:(

    co do niepewności jazd L-BUS i Z-BUS to rozkłady jazdy podobno aktualne
    dostepne są jak zwykle na www.e-legionowo.pl/komunikacja.php

    PR

    jangofett3 napisał:

    > No to jezeli jestescie lepsi, to postawcie te strone u siebie. No problem :-)
    > Nikt nie ma monopolu na wyłączność.
    >
    > Tylko niech to nie skończy się tylko na gadaniu...
    rety jak mnie to wkurza, przez prawie dwa lata prowadzilem jeden z pierwszych
    niezależnych serwisów Wirtualne Legionowo wiec moze przestan zarzucac ze nic sie
    nie robi tylko krytykuje, gdybys troche zamknal dume w kieszeni i zauwazyl ze
    doradzalem juz 2-3 raz co powinienes poprawic i za czym sie rozejrzec.
    Zaczynając prowadzić serwis zrobiłem go tak jak umiałem, wyglądało nieciekawie
    ale chociaż jednego czego nie można było temu zarzucić to braku informacji,
    Pierwsza informacja poszła dopiero gdy na stronie byl kompletny teleadresownik
    instytucji publicznych, urzedow, szkol, rozkładów jazdy mza, pkp, transluda,
    pks, a nawet była zeskanowana mapa (tak wiem copyright) ale dzieki mojemu
    znajomemu mapa byla podzielona na 16 kwadratów i w ramach tego byla zrobiona
    wyszukiwarka ulic, do tego zaproszenia i informacje z tego co siedzialo i bedzie
    dzialo w kulturze i sporcie aktualizowane 1-2 razy w tygodniu.
    Chciales wiedziec czego ludzie oczekuja zobaczyc na twojej stronie, no to masz
    odpowiedz.
    Serwis padl z powodu czasowego "wyemigrowania" do Wawy za praca, a takze z
    powodu braku świeżych informacji o tym co sie dzieje w Legionowie, a nie moglem
    znalezc osoby chetnej wspolpracowac lub pociagnac to dalej. Wiec zycze tego
    samego zapalu co ja mialem i na poczatku moj kolega (uklony z podziekowaniami w
    kierunku kubah1) a duzo lepszego konca.

    Dzięki za informacje. Czy orientujesz się, jak mogę zdobyć rozkład
    jazdy tych autobusów, bądź też telefon kontaktowy do firmy?
    Chciałabym jechac z Legionowa autobusem ok 8-ej (kiedy to do
    Warszawskiej dojeżdża mój 731)

    > Chyba najwięcej "prywatnych " autobusów , które jadą przez
    Legionowo zatrzymuje
    > się ( jeżeli w ogóle się zatrzymują w Legionowie ) na Ul
    Warszawskiej róg Sobi
    > eskiego.
    > Ja polecam autobus np. z Popowa lub z Nasielska , ok godziny 7:30
    jest ich kil
    > ka, zależy od dnia.
    > Są bardzo czyste w środku , jest bardzo ciepło , cena
    konkurencyjna , bo po 4 z
    > ł.
    > Do TransLuda już nie wsiadam.

    Swietnie .. podsumujmy.
    Wprowadzalismy sie na zadupie, majac nadzieje i obietnice developera, ze bedzie
    tu komunikacja (zainteresowanym jestem w stanie przedstawic odpowiednie oferty
    developera, ktore w owczesnym czasie stanowily oferte handlowa - rok 2001!)

    Bukowiec nadal zadupiem pozostanie - do PKP daleko, zreszta kiedys sprobowalam
    dostac sie do pociagu z wozkiem dzieciecym. Poelcam zagorzalym fanom tego
    sposobu podrozowania - przeniesc wozek an gore po schodkach, po czym na dol.
    Jchalam o takiej porze, kiedy nikogo an peronie nie bylo.. Tak wiec wozek 14 kg
    + dziecko.. mila perspektywa.

    Autobusy 801 nie jezdza w dni wolen od pracy. Musimy dygac do Warszawskiej...
    Zajefajnie. nie iwem jak wy, ale ja ze wzgledu an male dzieco i jednak za duza
    odleglosc rozwiazuje to tak, ze parkuje na Warszawskiej, tam przesiadam sie w
    autobus..
    Aha - wozka glebokiego nie wsadzi sie we wszelkie L-Busy, Transludy itp. Prosze
    o tym pamietac, tak wiec matka z dzieckiem jest prakwie uziemniona w Legionowie.

    Bukowiec nadal jest zapomniany przez swiat. Nie ma tu sklepow, a dojazd do
    centrum jest miejskim dylizansem. Oplaty drozsze jakw stolicy!!! Porazka.
    Rozklad jazdy straszny.. Jezdza w ogole prawei jak widmo.


    I to tyle.
    Rozumiem.
    Niektorzy tesknia do ulicy wybrukowanej.
    Prosze bardzo. Wybrukowali wlasnie Nowy Swiat w Warszawie.


    Translud ma rozklad jazdy: w dni powszednie co 15 minut od pelnej godziny; w
    dni wolne co 40 minut; a z warszawy wieczorem co 20 - ostatni do chotomowa jest
    o 22:00, ale lepiej byc piec minut wczesniej; lubie ten kurs, bo wtedy pan
    kierowca odwozi mnie pod dom, poniewaz stacja bazowa jest blisko mnie:)))

    Chyba coś w tym jest skoro wszędzie w okolicach Warszawy jeździ MZK, a my z
    Pruszkowa mamy do wyboru PKP-WKD albo Wnuk-a. Popatrzmy chociaż na Legionowo,
    jest o wiele bardziej oddalone od W-wy, a jeździ tam i PKP, i MZK i Translud.
    Ja rozumiem że "KTOŚ"??? ma interes w tym żeby nie dopuścić MZK, a WKD jest
    wygodna i szybka, ale niestety dostaję zawału gdy wiem, że moje córki muszą
    schodzić tym ohydnym i niebezpiecznym zejściem na perony na Ochocie.
    Pomijając koszty przejazdu Wnuk-iem 4 zł, przystanki widma i rozkład jazdy,
    który nijak się ma do rzeczywistości.

    Translud kursuje wg powszechnie znanego rozkładu jazdy a nie wg "sobie
    wiadomego rozkładu jazdy"! Polecam www.translud.pl

    Rozklad Transluda na WAP
    Wrzucilismy na WAP prosciutki rozklad jazdy Transluda relacji Warszawa -
    Legionowo i Legionowo - Warszawa
    Moze komus sie przyda, gdy bedzie biegal po miescie...

    Adres: www.legionowo.com.pl/wap

    Nocne połączenie kolejowe
    Problem nocnych powrotów z Warszawy stanowi dla wszystkich mieszkańców problem
    oczywisty, pytanie tylko jak go rozwiązać?
    w Historii Legionowa Pojawiały się różne koncepcje:
    -Uruchomione zostały 2 linie prywatne Translud i Lech Trans z Bukowa
    -Radna Agata Zaklika myślała o tym samym połączeniu między Bukowem a Legionowem
    -pojawiały się propozcycje przedłużenia nocnego autobusu linii 609 do
    Legionowa, ale ZTM ani myśli wysyłać jakielkolwiek linii nocnej poza granice
    miasta.

    Społeczna Rada Pasażerów próbowała forsować koncepcję nocnego połączenia na
    bazie linii wewnętrznej Miejskich Zakładów Autobusowych (tzw. "Ekstra
    Chotomów"), ale niestety koncpcja ta legła w gruzach ze względu na problemy
    prawne, i pomimo początkowych zapewnień MZA że są bliskie porozumienia z
    legionowskim UM (byłem pewien że ta linia zostanie uruchomiona na dniach,
    dlatego pojawiła się obietnica że takie połączenie powstanie) niestety nic z
    tego nie wyszło.
    Dlatego Społeczna Rada Pasażerów wystąpiła z pismem do lokalnych władz(UM, UP)
    o poparcie dla następującej inicjatywy:
    Wystąpienie do PKP o wprowadzenie do nabliższego rozkładu jazdy zatrzymania
    pociągu pospiesznego,który obecnie jest pociągiem "przelotowym" . Odjazd
    Pociągu nr 35503/38203 z Dw. Centralnego o godz. 0:20, a więc spełniona będzie
    koordynacja z miejskimi liniami nocnymi, które zjeżdżają się na pętlę przy Dw.
    Centralnym ok. 07 minut po 24. (jest czas na doście na peron i kupienie biletu
    w kasie) Dodatkowo pociąg zatrzymuje się na stacjach W-wa ZAchodnia oraz
    Wschodnia a więc jest tu możliwość dojazdu praktycznie z każdego miejsca w
    Warszawie za pomocą jednego połączenia. Cena biletu: 10 zł Normalny. Przyjazd
    około 1.08 na dworzec w Legionowie.
    Dla władz miasta jest to rozwiązanie najtańsze bo darmowe. Szkoda tylko, że
    w/w pociąg jest jedynym (na 3 przelotowe) pociągiem całorocznym.
    Powyższe rozwiązanie może zostać wprowadzone w życie już od. października a
    najdalej w grudniu.

    czy jakiś autobus ZTM albo translud zatrzymuje się
    na Sobieskiego przy blaszaku????????
    sprawdziłam rozkład jazdy 801, 723 i 731 i jestem w szoku, muszę
    doginać na Siwińskiego lub Warszawską!!????


    Czy urzędnicy "chrzanią" czy dziennikarze upraszczają - nie ma znaczenia.
    Dobrze, że chociaż mają świadomość istnienia czegoś, czym mogą się
    podeprzeć. :)


    I tak i nie. Ogólnie się zgadzam, ale urzędnikowi takich bzdetów gadać nie
    wypada. To tak, jakby minister transportu udzielił wypowiedzi, że jego
    zdaniem kierowcy pociągów mało zarabiają.


    Nie widzę nic dziwnego. W Pomorskim istnieją przewoźnicy regularni
    spełniający te warunki od samego początku istnienia danej linii,


    No oczywiście dziwne nie jest to, że istnieja, ale to, że są tak rzadkim
    wyjątkiem.


    część
    przewoźników tradycyjnych stopniowo się przystosowuje. Kontrola ITD
    byłaby w
    porządku, bo zmusiłaby przewoźników do wydatku o naprawdę niwielkiej
    wartości, a znacznie ułatwiającego życie pasażerom.


    O to mi właśnie chodzi. Bo samej mentalności tych firemek (i PKS-ów) raczej
    nie zmienisz.


    | Firanki w autobusie nie wykonującym komunikacji miejskiej - jeszcze
    | lepsze.
    | (...)
    ? Ale o co chodzi? Nie jest to przestrzegane (z opcją rolet)?


    W tym miejscu trzeba by najpierw powiedzieć, że powołane rozporządzenie to
    typowy bubel prawny. Bo występują w nim określenia typu "autobus regularnej
    komunikacji publicznej" (§ 21), "autobus miejski używany w komunikacji
    miejskiej i podmiejskiej" (§ 18 ust. 2) oraz "regularna miejska komunikacja
    publiczna" (§ 18 ust. 1). Takie pojęcia nigdzie nie zostały zdefiniowane,
    co prowadzi do dowolności interpretacji, a przecież Ustawa o transporcie
    drogowym wyodrębnia jedynie z przewozów regularnych komunikację miejską.
    Ale to typowe w tym kraju, że kilka aktów prawnych, które teoretycznie
    powinny ze sobą współgrać, używa zupełnie odmiennego nazewnictwa (Prawo
    przewozowe mówi jeszcze o komunikacji powiatowej i wojewódzkiej - porażka).
    Ja już pomijam analizę tych sformułowań, typu czy może być niepubliczna
    komunikacja miejska (cokolwiek by to nie znaczyło).
    Ale teraz w rozumieniu Ustawy o transporcie drogowym każdy przewóz
    regularny wykraczający poza granice jednej gminy nie jest komunikacją
    miejską, o ile gminy te nie porozumiały się w celu wspólnej organizacji
    tego przewozu. Z tego wynikałoby, że komunikacją miejską nie jest prawie
    żadna linia PKS-u, różne Transludy, Expressy Piaseczno, linie
    hipermarketowe itd. (nota bene: to wszystko powinno mieć winietki).
    Pojawia się więc istotne pytanie: czy muszą mieć firanki, koła zapasowe i
    bagażniki (w większości nie mają). I okazuje się, że nijak nie zdefiniujemy
    "komunikacji podmiejskiej", o której mowa w tym cudownym zarządzeniu.


    Sporo takich pojazdów jest na terenach pozbawionych jakiejkolwiek innej
    komunikacji publicznej. Kilkunastu przewoźników, których znam zaczynało
    od
    osobówek, by potem przejść na autobusy (dla MJ: definicja legalna
    autobusu to
    pojazd służący do przewozu więcej niż 9 osób). Obecnie w Pomorskim
    przewoźnicy obsługujący linie regularne osobówkami to kilka firm na
    Gdańsk -
    Pruszcz Gdański, okolica Pruszcza Gdańskiego, Boguś-Bus Lębork, Piotr
    Rott
    Puck (półlegalnie:) - tylko w sezonie), przewoźnik obsługujący linię
    Puck-
    Pogórze Transportem. Zdarza się to też PKSowi Gdańsk (półlegalnie).
    Generalnie urzędnicy w starostwach nie zawsze zwracają jeszcze uwagi na
    to,
    czy mały samochód to bus czy osobówka i te drugie bywają wpisywane do
    obsługi
    zmienianych czy nowych zezwoleń.


    To mi przypomina kwestię tele-busów. W niektórych miastach niemieckich
    jeśli zadzwonisz po Taxi-busa (np. O19 pod DĂźsseldorfem), wykona on pełny
    kurs zgodnie z rozkładem jazdy. Czyli wydaje się to zupełną głupotą, bo
    zamiast pojechać jak taksówka - tylko na "Twoje" przystanki, spali o wiele
    więcej paliwa na cały kurs, spali o wiele więcej niż taksówka (bo to
    autobus) i zapłacisz dużo mniej niż za taksówkę.

    I teraz pytanie - a dlaczego komuś zależało, żeby wprowadzić taki zapis w
    ustawie? Przecież jest wiele kursów w komunikacji miejskiej, które bardziej
    by się opłaciło wykonać polonezem...