Index Tam Gdzie Powstal Swiat - Czesc Itranskrypcja genów wirusowych Wikipedia transliteracja lub transkrypcja nazwisk białoruskich TRANSKULTUROWA ESTETYKA AFRYKAŃSKA transkrypcja angielskich liter transkrypcja Praca w domu transkator polso- brazylijski transkrypcja języka angielskiego Transkrypcja czasowników angielskich transkrypcja DNA transkomunikacja wideo oab@fcbarcelona.cat Gim 46 Krakw rdzawe licie u borwek dzielenie na partycje cenniki skadowiska odpadw Technikum Kolejowe w Lublinie
 

Tam Gdzie Powstal Swiat - Czesc I

No jesli idzie o ITD, to lepiej im łapać ciężarówki i inne za braki winetek niżeli się brudzić przy kontroli prywaciaży. Czasem to robią, ale wtedy najwięcej wpadek zalicza mpk, bo oni zawsze dojeżdżają na końcowy. Widzisz, piszesz o działaniuwspólnym ZTMu (jako organowi nadzorującemu obecnie pozwolenia wydane przez BTZ i Prezydenta miasta Lublin), ale ci z kolei wola lapac busy na Ruskiej czy tez za zatrzymywanie się na przystankch nie wyznaczonych w rozkładzie, niżeli użerać się z tym bagnem co jest.

Co do 21, to prym na tej linii wiedzie o ile sie nie myle Transkom, ale juz nie długo, bo poprostu ludzie przesiedli sie do 20, po wypadnięciu właśnie jednego pojazdu (chyba Gorzela). Co ma tragiczne konsekwencje w czestotliwości. Ale co do konkretnych przewoźników sie nie będe wypowiadał, bo to nie moja działka i mogę się mylić.

Co do pojazdów, to jak dla mnei 3/4 nei nadaje sie do komunikacji miejskiej w Lublinie. Niestety, tylko niektórzy przewoźnicy za wczasu myśleli i szukali przy zakupach wozów 3 drzwiowych. Reszta to tak naprawde syf, który może się nadaje na takie linie jak 22, ale na pewno nie na np. 31 czy 18. A pojazdy (sa 2 szt.) takie jak na 34, to powinny jeździc na linii muzealnej, a nie w komunikacji miejskiej na codzień.


Zresztą jakość usług komunikacyjnych świadczonych przez PKS Cieszyn też znacznie przewyższa inne znane mi PKS-y.
Było to dokładnie widać 27 czerwca, kiedy to następowały zmiany w rozkładach. Nowe rozkłady PKS Cieszyn wisiały obok starych już na 3 dni przed zmianą, natomiast PKSy Bielsko-Biała i Żywiec olały pasażerów - np. na Salmopolu i w Koniakowie w ogóle nie było ich rozkładów. Tubylcy nie potrafili mi powiedzieć, o której i czy w ogóle przyjedzie jakiś autobus z wymienionych PKSów.
Wispol rzeczywiście trzyma wysoki poziom, jest nieco tańszy od PKSu Cieszyn, co wg zeznań mieszkańców Wisły również miało wpływ na obniżkę cen biletów przez PKS. Niestety, nie ma przystanku na dworcu autobusowym w Wiśle.
Z innych tamtejszych przewoźników przetestowałem również Transkom Skoczów, kursujący głównie na trasie Skoczów-Wisła lub Skoczów-Dzielnice_Ustronia. Jest nieco droższy od Wispolu czy PKSu, ma trochę starszy tabor i nie wszędzie wywieszone są rozkłady, ale ogólnie prezentuje przyzwoity standard. Nad Wispolem ma tę przewagę, że podjeżdża na dworzec autobusowy w Wiśle, co znacznie ułatwia przesiadki.

" />Kolejny przewoznik wszedl na linie CHYBIE_CIESZYN jest nim LINEA_TRANS w sumie taki przewoznik na tej lini jest praktycznie w/g mojego uznania niepotrzebny lepszym posunieciem firmy z Zabłocia było uruchomienie lini na odc, STRUMIEN-CHYBIE-SKOCZOW wtedy Transkom by sie chyba"obudził" z rozkladem jazdy., ale to moje takie gdybanie. PKS CIESZYN nie pozwoli sobie na to zeby podijal LINEA TRANS jego linie. Tak apropo to nie zauwazylem aby bylo zainteresowanie tym przewoznikiem no moze bedzie ale po 1 wrzesnia zobaczymy . Jeszcze jedno taka firma powinna udostepnic rozklad jazdy w internecie. Jesli ktos ma rj tego przewoznika to prosze go podac.

" />Czeka nas niestety korekta rozkladu jazdy firmy pk Transkom . Z tego co sie dowiedziałem wyleci co 3 a nawet co 2 autobus na lini Skoczów -Strumien. Powodem tego jest brak pasazerów na tej lini. Zobaczymy podobno po 20 ma byc nowy rozkład

[ Dodano: Pia Cze 15, 2007 2:23 pm ]
Oto zmiany ktore czekaja podroznych na lini Skoczow-Chybie-Strumien:
Zawieszenie kursów:
Skoczów -Strumien: 5:40s - na czas wakacji, 11:20, 13;15; zmiana terminu kursowania 12:10 , 16:20-kursuja opr. niedziel
Chybie-Skoczów: 6:35 s -na czas wakacji, 12:20, 14:10; zmiana terminu kursowania 13:00, 17:20 -kursuja opr. niedziel.
Te informacje sa pewne na 90%. Natomiast moga zajsc jeszcze jakies zmiany, wszak n. rozkład wchodzi po 20 czerwca


Od poniedziałku z rozkładu jazdy komunikacji miejskiej znikną niektóre autobusy nr 21 i 45. Prywatny przewoźnik, który obsługiwał te trasy, postanowił częściowo wycofać się z interesu.

- Autobusy, którymi dojeżdżamy do centrum miasta, są bardzo zatłoczone - skarżyli się przed paroma tygodniami mieszkańcy os. Nałkowskich, kiedy całkowicie pozbawiono ich możliwości przejazdu na linii 74. Teraz będą mieli jeszcze mniej połączeń. W weekendy w ogóle nie będzie autobusów nr 21. Natomiast od poniedziałku do piątku wozy o tych numerach będą jeździły co godzinę i 40 minut.

- Nie mogę cały czas dopłacać do interesu. Pasażerów jest mało i utrzymanie tych połączeń się nie opłaca - tłumaczy Krzysztof Juszka, właściciel firmy "Transkom".

Trasa linii 21 przebiega od ul. Romera, przez Diamentową, Kunickiego do al. Piłsudskiego i dalej ulicą Lipową do Alei Racławickich. Przystanek końcowy jest przy ul. Bohaterów Monte Cassino. Poza nr 21 autobusy Juszki wożą pasażerów na liniach 13, 31 i 45. Od poniedziałku tych ostatnich na ulicach miasta również będzie mniej. Chodzi o kursy wieczorne.

- Zmiany na linii 45 dotyczą tylko dnia powszedniego. Ostatni kurs przez komunikację prywatną zostanie wykonany o godzinie 19.00 z przystanku Mełgiewska FS, natomiast z os. Świt o godzinie 18.08 - informuje Joanna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego.

Linia jest obsługiwana również przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Miejski przewoźnik nie będzie zmieniał swojego dotychczasowego rozkładu.

To kolejny przypadek, kiedy z wożenia lublinian wycofuje się prywatna firma. Miesiąc te-mu prywatny przewoźnik zrezygnował ze wszystkich kursów na linii 74.


Kolejny prywaciarz pada...
Moim zdaniem pozostanie niektórych firm prywatnych przy obecnym systemie będzie nieopłacalne. Powinni starać się zgłosić do przetargów.

Rozkład odjazdów z Pisza - obsługa gł. Transkom PKS Pisz http://www.piszanin.pl/index.php?rozklady=1

Rozkład jazdy PKS Transkom Pisz :
http://www.pks.pisz.pl

Sprawa marki autobusów.

Oczywistym jest, że nowy autobus generuje wyższe koszty w przeliczeniu na 1 km niż starszy, w przypadku którego do rachunku ekonomicznego nie trzeba dolizać wysokiej amortyzacji.
W przetargu (a nie w negocjacjach - nam nie wolno prowadzić negocjacji) za naważniejsze przyjęliśmy jak największą ilość kursów w dni robocze ale i świąteczne oraz obsługę połączenia do PST, a także ograniczoną cenę biletów. Przy ograniczonej kwocie w budżecie takie założenie wyelimiowało najnowszy tabor. Autousy były zaprezentowane komisji przetargowej.
Zgadzam się, że należy ponownie sprawdzić zasadność skieroawnia do nas "Ikarusa".
Kalkulacja dla w naszym przetargu została przygotowana tylko dla dwóch naszych tras, bez całej sieci poznańskiej. Wogóle nie należy nas porównywać z Poznaniem, który z własnej kasy zakupił autobusy i ogromnymi kwotami dotuje MPK.
Proszę także pamiętać, że do ostatniego przetargu nie stanął TRANSKOM. Zatem jakaś reklama przed przetargiem, w ktrym się nie bierze udziału jest niezasadna. Gdyby nie oferta MPK nie byłoby dofinansowywanej przez gminę komunikacji.
Opóźnienie podpisania umowy związane bylo z blokowaniem naszego zamówenia (poprzez nieuzgadnianie rozkładu jazdy) przez Izbę Transportu mobilizowaną przez dotychczasowych przewoźników. Jedynie wspólny nacisk gminy i Urzędu Marszałkowskiego odblokował kilkumiesięczny pat.

Poza tym wszystkim zaprzaszam wszystkich zainteresowanych. Spotkajmy się, możemy przedyskutować aktualną umowę oraz założenia do kolejnego przetargu. Taki społeczny zespół pracował wcześniej. Jestem gotowy do wspólnego oracowania najbardziej optymalnej wersji naszych połączeń autobsowych z Poznaniem.

Pozdrawiam
Tomasz Łęcki

Artykuł ten dydykuję wszystkim zwolennikom tego kretyńskiego pomysłu




Horror w autobusie, czyli kierowca sprawdza bilety

Poniedziałek, 9 stycznia 2006r.

– Tu kiedyÂś dojdzie do rozlewu krwi! – denerwuje się Iwona Ciuk. – OsiemnaÂście lat dojeżdżam autobusami z Wojkowic do Katowic, ale to, co dzieje się tu teraz, przekracza wszelkie granice! W ciągu minionego tygodnia odebraliÂśmy wiele podobnych telefonów od zdesperowanych pasażerów autobusów PKM Katowice linii 43, 133 i 170. Na tych liniach 1 stycznia Komunikacyjny Związek Komunalny GOP wprowadził nowy system kontrolowania biletów.

REKLAMA




Ma on służyć efektywniejszemu wyłapywaniu gapowiczów. Okazuje się, że najbardziej poszkodowani są posiadacze biletów miesięcznych. – Do Wojkowic i tak zawsze jeżdżą najgorsze autobusy, a teraz jeszcze wprowadzono to idiotyczne zarządzenie. Jak to możliwe, żeby jeden kierowca kierował pojazdem, sprawdzał i sprzedawał bilety, i jeszcze pilnował, czy pasażerowie skasują je w pierwszym kasowniku?! – pyta zdenerwowana pani Ciuk. – A przy Âśrodkowych drzwiach stoi jakiÂś goryl, na którego rozkaz my mamy wsiadać i wysiadać.



Pani Iwona musi się przesiadać do drugiego autobusu w Katowicach. Gdy dojeżdża do przystanku i widzi, że ten drugi autobus już stoi, nie może szybko wysiąĂ‚ść, ponieważ zmuszona jest stać w kolejce, aby wydostać się z pojazdu tylnymi drzwiami. Efekt jest taki, że autobus odjeżdża, a ona po raz kolejny spóÂźnia się do pracy.

Autobusy linii 133, 43 i 170 przyjeżdżają na każdy przystanek już spóÂźnione o kilkanaÂście minut. – Tyle trwa sprawdzanie biletów przez kierowcę. Codziennie spóÂźniam się do pracy— mówi Dorota Ziółkowska, mieszkanka Wojkowic.

Niestety, mieszkańcy Wojkowic zdani są tylko na te trzy feralne linie, na których wprowadzono eksperymentalny system kontroli biletów. Nie jeżdżą tam też inni przewoÂźnicy. – Czy nie można było tego eksperymentu wprowadzić na wiosnę, tylko teraz, kiedy musimy marznąć, czekając na spóÂźnione autobusy? – pyta Ewa Wyszyńska, kolejna mieszkanka Wojkowic.

SpóÂźnienia do pracy, kierowca, który zamiast skupić się na prowadzeniu pojazdu zajmuje się kontrolą biletów, niepełnosprawni na wózkach inwalidzkich, którzy muszą poradzić sobie z wejÂściem do autobusu przednimi drzwiami – co na to wszystko KZK GOP? Czy weÂźmie pod uwagę opinię tych, którzy sporo płacą za bilety miesięczne?

Alodia Ostroch z biura prasowego KZK GOP tak komentuje problem spóÂźniania się autobusów:

Nasze doÂświadczenia z wprowadzenia nowego systemu kontroli biletów w pierwszych dniach jego funkcjonowania pokazały, że mogą zdarzać się kilkuminutowe opóÂźnienia, wynikające z tego, że pasażerowie nie są przygotowani, by przy wchodzeniu do autobusu okazać bilet. Jednak w katowickim PKM wprowadzenie takiego systemu zbiegło się w czasie z utrudnieniami zimowymi, stąd opóÂźnienia były większe.

Ostroch zapewnia, że linie, na których wprowadzany jest nowy system, są monitorowane. – JeÂśli po paru tygodniach zaobserwujemy stałe spóÂźnienia, to oczywiÂście skorygujemy rozkłady jazdy – dodaje pracowniczka biura prasowego KZK GOP.

Dlaczego biletów nie może sprawdzać kontroler, który znajduje się w każdym autobusie? Bo ma jedynie pomóc kierowcy w sprawnej kontroli biletów.

– Jest nam bardzo przykro, gdy słyszymy, że nasi stali klienci są niezadowoleni z nowego systemu kontroli biletów, bo właÂśnie z myÂślą o nich ten system został wymyÂślony – podsumowuje Alodia Ostroch.



--------------------------------------------------------------------------------


Nasza wyprawa
SprawdziliÂśmy, jak nowy system kontroli wygląda w praktyce. W Katowicach przy ulicy Kopernika wsiadamy do autobusu numer 170. Na przystanku tłoczy się spora grupa osób. Otwierają się przednie drzwi, pokazujemy bilety, kierowca rzuca na nie okiem. Dojeżdżamy do ul. Sokolskiej. Gdy wysiadamy, kierowca otwiera Âśrodkowe i ostatnie drzwi. Kontroler, który stoi przy Âśrodkowych drzwiach, wcale nie sprawdza, czy wysiadający skasowali bilet. Przy ulicy Sokolskiej czekamy na autobus numer 43. Autobus się spóÂźnia, więc trzymamy w zmarzniętych dłoniach bilety w pogotowiu. Kto ma ręce zajęte, bilet trzyma w zębach. Autobus przyjechał opóÂźniony 11 minut . Stoimy w kolejce do wejÂścia. Niektóre kobiety dopiero teraz wyciągają bilety, torebki mają otwarte, potencjalni złodzieje nie muszą czekać na okazję. Za plecami słyszymy komentarze: „To horror”, „Ale wymyÂślili!”.

Kierowca zza małego okienka rzuca na bilety krótkie spojrzenie. Nie zauważamy, żeby ktoÂś kasował bilet w pierwszym kasowniku, nie ma też kontrolera przy Âśrodkowych drzwiach. Chwilę przed odjazdem do autobusu wpada zdyszana kobieta, kierowca otwiera Âśrodkowe drzwi. Nikt nie sprawdza, czy kasuje bilet.



--------------------------------------------------------------------------------


Na innych liniach
PrzewoÂźnicy KZK GOP, którzy do tej pory wprowadzili system kontroli biletów przez kierowców:
• linie obsługiwane przez Transgór Mysłowice SA: 166, 219, 223, 695, 788, 952, 953, 995, 41
• linie obsługiwane przez PKM Sosnowiec Sp. z. o.o: 107, 125, 200
• linia obsługiwane przez Transkom Sp. j.: 102
• linie obsługiwane przez Transport Osobowy Zabrze: 236, 752, 753.

Katarzyna Wolnik - Dziennik Zachodni