Index Tam Gdzie Powstal Swiat - Czesc Itransformer step up step down Transformator TS 12/12 transformata Fouriera a szereg Fouriera Transformacja gospodarcza Polski po 1989 roku Transfer Norweskiego zasiłku do Polski transformacja wyrażeń czasownikowych na rzeczownikowe Transformers gra PC Poradnik Transformacja ustrojowa Polski po 1989 Transformacja gospodarcza w Polsce po 1989 r Transformers Armada pierwsze starcie download black eyed pea oferty pracy srodowiska ormiascy pisarze """grayna obaszewska wyborcza gieda wulgarne odzywki
 

Tam Gdzie Powstal Swiat - Czesc I

Dziękuję bardzo!
Piotrek
Użytkownik RotMistrz <5@impreza.neostrada.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a29pks$ob@news.tpi.pl...

.

| Może ktoś mógłby mi podesłać wzory na transformację afiniczną?
| Bedę bardzo wdzięczny.

X = a  +  h11*x + h12*y + h13 * z
Y = b  + h21*x + h22*y + h23 * z     gdzie  wyznacznik macierzy
współczynników h jest rozny od 0
Z = c  + h31*x + h32*y + h33 * z

a,b,c, wszystkie h - dane

Pozdrawiam



Krzysztof Trzaskulski [Bentley] wrote:
| W czym? Ja bym zaczął od Microstation Descartes (nie wiem, jak się to w tym nowym v9 nazywa).

Bentley Descartes V8 XM Edition :)
nie v9 tylko 08.09 :)


Duuużo tańszy a bardzo wydajny (kalibracja na siatkę) i bogaty w
funkcje SuperEdit PRO (program polskiej firmy Tessel).

Jak chcesz zaoszczędzić to np. i.target+i.points+i.rectify w GRASS,
albo Georectifier plugin w QGIS. i.rectify ma transformację afiniczną,
QGIS chyba tylko Helmerta. W GRASS skrypt i.warp61 [1] dodaje możliwość
zastosowania transformacji "thin plate splines" (nie wiem jak to po
polsku, generelnie naciąga dużo mocniej niż afiniczna, ale jej rezultat
jest bardziej czuły na źle rozmieszczone punkty kalibracji). Da się
nimi zrobić, choć pod względem czasu pracy ustępują bez dwóch zdań. Ale
przy 5 zaledwie arkuszach to może nie mieć takiego znaczenia.

[1] http://grass.gdf-hannover.de/wiki/GRASS_AddOns#Raster_add-ons

Maciek

Jest też taki progam dgDIALOG, który potrafi transformować wektor w oparci o
transforamcje Afiniczną, Helmerta lub Helmerta z poprawkami Haussbrandta.
Nieststy nie jest darmowy.Patrz: http:\
Jak najszybciej (w jakim programie ogolnie dostepnym) wykonac
transformacje
wektorowej mapy
do dowolnego ukladu wspolrzednych w oparciu o kilka punktow o znanych wspo
lrzednych.

Kryno


Witam,
GPS operuje współrzędnymi w układzie WGS84 jest to układ elipsoidalny. Dodatkowo
s ą dwa sposoby zapisu współrzędnych XYZ lub BLH. Ten pierwszy to zwykłe
współrzędne drugi - miary w stopniach. By przeliczyć to na właściwy układ
płaski, w miarę precyzyjnie, musisz zastosować odpowiednie transformacje.
Proponuje uderzyć na grupę geodezyjną lub zapoznać się z takim świetnym
narzędziem jak GDAL:)

Tak na marginesie, po co zrzucać google maps do obrazka? Nie można osadzić sobie
 googli na formie? No chyba ze aplikacja ma chodzić offline:) Co do obrazka to
musisz znać skalę, lub ją wyznaczać. Jeżeli przetransformujesz te współrzędne na
współrzędne płaskie w dowolnym układzie, to już ich transformacja do układu tej
bitmapki (tak, jej układu bo ona będzie miała swój własny, jej punkt 0,0 będzie
tam gdzie się zaczyna obrazek:)) to wystarczy zastosować transformację afiniczną:
jeżeli układ współrzędnych jest przesunięty, skręcony o kąt &#966; i jednocześnie
przeskalowany o pewną wartość parametru s (skala), to:

x' = ((xp*s)-a)cos&#966; - ((yp*s)-b)sin&#966;
y' = ((yp*s)-b)cos&#966; + ((xp*s)-a)sin&#966;

gdzie:
x', y' - wartości docelowe
xp, yp - współrzędne pierwotne
b, a   - współczynnik przesunięcia między układami a - po osi OY, b - po osi OX


Czy ktoś zna algorytm na nieproporcjonalne rozciąganie bitmapy?
Praktycznie chodzi o to, aby rozciągnąć bitmapę z jednej strony, tak aby
uzyskać perspektywę.
A dokładniej nie tyle rozmiary bitmapy co sam obraz zawarty w bitmapie.
Potrzebuję mieć coś takiego jak w programach do tworzenia panoramy, np.
PixAround.


StretchDraw rozciągnie w każdą stonę, ale transformacja jest liniowa. Czy
chodzi Ci o jakieś bardziej zaawansowane - afiniczna, aksonometria?


StretchDraw rozciągnie w każdą stonę, ale transformacja jest liniowa. Czy
chodzi Ci o jakieś bardziej zaawansowane - afiniczna, aksonometria?


Zwykłe StretchDraw niestety nie zrobi tego co chcę. Transformacja ma być
właśnie nieliniowa. Muszę uzyskać perspektywę, tak jak w malarstwie na
przykład, gdzie "podstawową jej zasadą jest pozorne zmniejszanie się
wielkości przedmiotu w miarę oddalania od widza oraz pozorna zbieżność ku
horyzontowi wszystkich linii biegnących od oka widza do przedmiotu - jest to
tzw. perspektywa linearna."
Właśnie taki efekt chcę uzyskać. Albo podobny do rybiego oka, tyle że
odwrotny, tzn. środek ma być wklęsły.


wto, 07 lut 2006 o 12:34 GMT, eost napisał(a):

| Jedyne, co przychodzi mi do glowy, to sklejanie kodu z bitmap (kazda z
| jedna litera) + ew. losowy tryb mieszania z warstwa tla (zeby ta sama
| litera nie zawsze wygladala tak samo).

ktos juz podal rozwiazanie,
a zeby zrobic to samemu to nie zadne bitmapy, bo ile tych bitmap bys
potrzebowal? zreszta to ma byc losowe...

poprostu robisz sobie image, i rysujesz na nim, tzn dokladniej "piszesz"
losowe liczby/litery losowa czcionka, losowa wielkoscia, losowym.... :)


I do tego walnij jeszcze jakąś transformacje afiniczną. A co............... I bedzie git.

A.

Arek Margraf pisze:

 Konwersji nie musisz dokonywać. Najlepiej załóż że 1pt (jednostak z
G2D) to
 1/72cala (przelicz sobie to na twój papier (pewno A4 czyli tak 9x11
cali) A
 jesli coś wydaje ci siena monitorze za małe lub za duże to wtedy
odpowiednia
 transformacja afiniczna (skalujaca) po po sprawie. Wydruk robisz w
 jednostkach oryginalnych a na monitor dajesz z transformacją.
Ostateecnie
 linijkę raczej przykładasz do kartki niż do ekreanu.
 
 A.
 
 

no dobra ale przecież jeśli chcę użyć drawLine to niestety jakoś muszę
przeliczyc punkty na piksele...  wtdy zostaje ustawianie linii w
pikselach (bo tak trzeba) na czuja (bo tak ma wygladac na papierze) a
tego właśnie chce uniknąć.

skoro więc muszę korzystać z metod działających na pikselach to jak ?
Wybacz ale z tego co rozumiem twoje podejscie sprawdzałoby się gdybym
mógł w całości dokumentu posługiwać się "pt" a tak różowo nie jest
choćby właśnie ze względu na drawXXXX()

Czyżbym czegoś nie zauważał ?


| P.S. Najmocniej przepraszam wszystkich fizykow, ze znowu
zrozumialem.
| ;-)))

Jesteś pewien? A dlaczego tam stoi napisane przestrzeń "wektorowa",
skoro powinno być "afiniczna"? :P


Szczerze mowiac, to nie chce mi sie udowadniac ze cos rozumiem.
I uzasadniac dla czego rozumiem.
Natomiast nie zrozumialem:

"2.Samo zapostulowanie takich transformacji (liniowych),
determinuje w pewien sposób postać praw fizycznych.
Przecież równie dobrze możnaby wyobrazić sobie prawa
niezmiennicze wzg np transformacji konforemnych,czy innych."

I wcale sie tego nie wstydze.
:-)

Pozderawiam serdecznie.
Michal.

Wszyscy geodeci powiatowi podobno dostali wytyczne
do wykonania map rastrowych na potrzeby IACS.
Wytyczne publikowane rowniez byly w Biuletynie informacyjnym GGK
nr 2/2002.
w pkt 2.4 mamy m.in
" Kalibrację rastra arkuszy map ewidencyjnych należy przeprowadzic
metodą transformacji afinicznej w PUWG 2000 w oparciu o wybrane
punkty dostosowania w liczbie 15-20 na jeden arkusz mapy, rozmieszczone
równomiernie
na tym arkuszu
Do kalibracji rastrów nalezy wykorzystać punkty osnowy geodezyjnej
oraz punkty sytuacyjne, które w rozumieniu instrukcji technicznej G-4
okreslają szczególy terenowe I grupy dokładnosciowej i zostały okreslone
na podstawie wyników terenowych pomiarów geodezyjnych z dokładnością 0.10 m
(..)

Tyle teoria, praktycznie podzielam zdanie ze niezwykle trudno bedzie
wpasowywac
mapy rastrowe o skali 1:5000 na ktorych przeciez nie ma budynkow ani siatki
kwadratow.
jedynymi punktami identyfikujacymi sa graniczniki.
Dobrze gdy na danym terenie jest kataster w przeciwnym razie pozostaje
pomiar w terenie.
Rob