Index Tam Gdzie Powstal Swiat - Czesc Itransformer step up step down Transformator TS 12/12 transformata Fouriera a szereg Fouriera Transformacja gospodarcza Polski po 1989 roku Transfer Norweskiego zasiłku do Polski transformacja wyrażeń czasownikowych na rzeczownikowe Transformers gra PC Poradnik Transformacja ustrojowa Polski po 1989 Transformacja gospodarcza w Polsce po 1989 r Transformers Armada pierwsze starcie download
  • avas antywirus
  • przegrywanie z kaset na pyty cd
  • Cymbeline Stendhal
  • Dopata do 1 ha przeliczeniowego wynosi
  •  

    Tam Gdzie Powstal Swiat - Czesc I

    Dziękuję bardzo!
    Piotrek
    Użytkownik RotMistrz <5@impreza.neostrada.plw wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a29pks$ob@news.tpi.pl...

    .

    | Może ktoś mógłby mi podesłać wzory na transformację afiniczną?
    | Bedę bardzo wdzięczny.

    X = a  +  h11*x + h12*y + h13 * z
    Y = b  + h21*x + h22*y + h23 * z     gdzie  wyznacznik macierzy
    współczynników h jest rozny od 0
    Z = c  + h31*x + h32*y + h33 * z

    a,b,c, wszystkie h - dane

    Pozdrawiam



    Krzysztof Trzaskulski [Bentley] wrote:
    | W czym? Ja bym zaczął od Microstation Descartes (nie wiem, jak się to w tym nowym v9 nazywa).

    Bentley Descartes V8 XM Edition :)
    nie v9 tylko 08.09 :)


    Duuużo tańszy a bardzo wydajny (kalibracja na siatkę) i bogaty w
    funkcje SuperEdit PRO (program polskiej firmy Tessel).

    Jak chcesz zaoszczędzić to np. i.target+i.points+i.rectify w GRASS,
    albo Georectifier plugin w QGIS. i.rectify ma transformację afiniczną,
    QGIS chyba tylko Helmerta. W GRASS skrypt i.warp61 [1] dodaje możliwość
    zastosowania transformacji "thin plate splines" (nie wiem jak to po
    polsku, generelnie naciąga dużo mocniej niż afiniczna, ale jej rezultat
    jest bardziej czuły na źle rozmieszczone punkty kalibracji). Da się
    nimi zrobić, choć pod względem czasu pracy ustępują bez dwóch zdań. Ale
    przy 5 zaledwie arkuszach to może nie mieć takiego znaczenia.

    [1] http://grass.gdf-hannover.de/wiki/GRASS_AddOns#Raster_add-ons

    Maciek

    Jest też taki progam dgDIALOG, który potrafi transformować wektor w oparci o
    transforamcje Afiniczną, Helmerta lub Helmerta z poprawkami Haussbrandta.
    Nieststy nie jest darmowy.Patrz: http:\
    Jak najszybciej (w jakim programie ogolnie dostepnym) wykonac
    transformacje
    wektorowej mapy
    do dowolnego ukladu wspolrzednych w oparciu o kilka punktow o znanych wspo
    lrzednych.

    Kryno


    Witam,
    GPS operuje współrzędnymi w układzie WGS84 jest to układ elipsoidalny. Dodatkowo
    s ą dwa sposoby zapisu współrzędnych XYZ lub BLH. Ten pierwszy to zwykłe
    współrzędne drugi - miary w stopniach. By przeliczyć to na właściwy układ
    płaski, w miarę precyzyjnie, musisz zastosować odpowiednie transformacje.
    Proponuje uderzyć na grupę geodezyjną lub zapoznać się z takim świetnym
    narzędziem jak GDAL:)

    Tak na marginesie, po co zrzucać google maps do obrazka? Nie można osadzić sobie
     googli na formie? No chyba ze aplikacja ma chodzić offline:) Co do obrazka to
    musisz znać skalę, lub ją wyznaczać. Jeżeli przetransformujesz te współrzędne na
    współrzędne płaskie w dowolnym układzie, to już ich transformacja do układu tej
    bitmapki (tak, jej układu bo ona będzie miała swój własny, jej punkt 0,0 będzie
    tam gdzie się zaczyna obrazek:)) to wystarczy zastosować transformację afiniczną:
    jeżeli układ współrzędnych jest przesunięty, skręcony o kąt &#966; i jednocześnie
    przeskalowany o pewną wartość parametru s (skala), to:

    x' = ((xp*s)-a)cos&#966; - ((yp*s)-b)sin&#966;
    y' = ((yp*s)-b)cos&#966; + ((xp*s)-a)sin&#966;

    gdzie:
    x', y' - wartości docelowe
    xp, yp - współrzędne pierwotne
    b, a   - współczynnik przesunięcia między układami a - po osi OY, b - po osi OX


    Czy ktoś zna algorytm na nieproporcjonalne rozciąganie bitmapy?
    Praktycznie chodzi o to, aby rozciągnąć bitmapę z jednej strony, tak aby
    uzyskać perspektywę.
    A dokładniej nie tyle rozmiary bitmapy co sam obraz zawarty w bitmapie.
    Potrzebuję mieć coś takiego jak w programach do tworzenia panoramy, np.
    PixAround.


    StretchDraw rozciągnie w każdą stonę, ale transformacja jest liniowa. Czy
    chodzi Ci o jakieś bardziej zaawansowane - afiniczna, aksonometria?


    StretchDraw rozciągnie w każdą stonę, ale transformacja jest liniowa. Czy
    chodzi Ci o jakieś bardziej zaawansowane - afiniczna, aksonometria?


    Zwykłe StretchDraw niestety nie zrobi tego co chcę. Transformacja ma być
    właśnie nieliniowa. Muszę uzyskać perspektywę, tak jak w malarstwie na
    przykład, gdzie "podstawową jej zasadą jest pozorne zmniejszanie się
    wielkości przedmiotu w miarę oddalania od widza oraz pozorna zbieżność ku
    horyzontowi wszystkich linii biegnących od oka widza do przedmiotu - jest to
    tzw. perspektywa linearna."
    Właśnie taki efekt chcę uzyskać. Albo podobny do rybiego oka, tyle że
    odwrotny, tzn. środek ma być wklęsły.


    wto, 07 lut 2006 o 12:34 GMT, eost napisał(a):

    | Jedyne, co przychodzi mi do glowy, to sklejanie kodu z bitmap (kazda z
    | jedna litera) + ew. losowy tryb mieszania z warstwa tla (zeby ta sama
    | litera nie zawsze wygladala tak samo).

    ktos juz podal rozwiazanie,
    a zeby zrobic to samemu to nie zadne bitmapy, bo ile tych bitmap bys
    potrzebowal? zreszta to ma byc losowe...

    poprostu robisz sobie image, i rysujesz na nim, tzn dokladniej "piszesz"
    losowe liczby/litery losowa czcionka, losowa wielkoscia, losowym.... :)


    I do tego walnij jeszcze jakąś transformacje afiniczną. A co............... I bedzie git.

    A.

    Arek Margraf pisze:

     Konwersji nie musisz dokonywać. Najlepiej załóż że 1pt (jednostak z
    G2D) to
     1/72cala (przelicz sobie to na twój papier (pewno A4 czyli tak 9x11
    cali) A
     jesli coś wydaje ci siena monitorze za małe lub za duże to wtedy
    odpowiednia
     transformacja afiniczna (skalujaca) po po sprawie. Wydruk robisz w
     jednostkach oryginalnych a na monitor dajesz z transformacją.
    Ostateecnie
     linijkę raczej przykładasz do kartki niż do ekreanu.
     
     A.
     
     

    no dobra ale przecież jeśli chcę użyć drawLine to niestety jakoś muszę
    przeliczyc punkty na piksele...  wtdy zostaje ustawianie linii w
    pikselach (bo tak trzeba) na czuja (bo tak ma wygladac na papierze) a
    tego właśnie chce uniknąć.

    skoro więc muszę korzystać z metod działających na pikselach to jak ?
    Wybacz ale z tego co rozumiem twoje podejscie sprawdzałoby się gdybym
    mógł w całości dokumentu posługiwać się "pt" a tak różowo nie jest
    choćby właśnie ze względu na drawXXXX()

    Czyżbym czegoś nie zauważał ?


    | P.S. Najmocniej przepraszam wszystkich fizykow, ze znowu
    zrozumialem.
    | ;-)))

    Jesteś pewien? A dlaczego tam stoi napisane przestrzeń "wektorowa",
    skoro powinno być "afiniczna"? :P


    Szczerze mowiac, to nie chce mi sie udowadniac ze cos rozumiem.
    I uzasadniac dla czego rozumiem.
    Natomiast nie zrozumialem:

    "2.Samo zapostulowanie takich transformacji (liniowych),
    determinuje w pewien sposób postać praw fizycznych.
    Przecież równie dobrze możnaby wyobrazić sobie prawa
    niezmiennicze wzg np transformacji konforemnych,czy innych."

    I wcale sie tego nie wstydze.
    :-)

    Pozderawiam serdecznie.
    Michal.

    Wszyscy geodeci powiatowi podobno dostali wytyczne
    do wykonania map rastrowych na potrzeby IACS.
    Wytyczne publikowane rowniez byly w Biuletynie informacyjnym GGK
    nr 2/2002.
    w pkt 2.4 mamy m.in
    " Kalibrację rastra arkuszy map ewidencyjnych należy przeprowadzic
    metodą transformacji afinicznej w PUWG 2000 w oparciu o wybrane
    punkty dostosowania w liczbie 15-20 na jeden arkusz mapy, rozmieszczone
    równomiernie
    na tym arkuszu
    Do kalibracji rastrów nalezy wykorzystać punkty osnowy geodezyjnej
    oraz punkty sytuacyjne, które w rozumieniu instrukcji technicznej G-4
    okreslają szczególy terenowe I grupy dokładnosciowej i zostały okreslone
    na podstawie wyników terenowych pomiarów geodezyjnych z dokładnością 0.10 m
    (..)

    Tyle teoria, praktycznie podzielam zdanie ze niezwykle trudno bedzie
    wpasowywac
    mapy rastrowe o skali 1:5000 na ktorych przeciez nie ma budynkow ani siatki
    kwadratow.
    jedynymi punktami identyfikujacymi sa graniczniki.
    Dobrze gdy na danym terenie jest kataster w przeciwnym razie pozostaje
    pomiar w terenie.
    Rob